Heartmath iPhone App adapter is nu te koop!

Daar is ie dan… de gratis Heartmath iPhone en iPad App met externe adapter. De App heet “Inner Balance” en kan alleen gebruikt worden met de externe adapter die hier in onze winkel wordt aangeboden.
Hiermee maak je van je iPhone, iPad of iPod een volwaardig biofeedback apparaat dat gebruikt maakt van de Heartmath technologie.

Heartmath iPhone en iPad adapter voor Inner Balance App

Inner Balance App

HRV grafiek en verloop van sessie

De Heartmath App is mooi vormgegeven en eenvoudig te gebruiken. Het scherm dat je hierboven ziet, is het oefenscherm. Het ronde figuur wordt groter en kleiner met je in- en uitademing,waardoor je makkelijk in een regelmatig ademritme komt

In de afbeelding hier rechts zie je het scherm dat je te zien krijgt als je klaar bent met een sessie. Het paarse deel, waar 4.40 staat, geeft de gemiddelde hartcoherentie aan gedurende een sessie. Het magenta deel, waar 01:21 staat, is de duur van een sessie en het oranje deel geeft je achievements. Achievements zijn een soort punten en als je gaat oefenen met hartcoherentie is het een goed streven om per keer dat je oefent 200 achievements te behalen.

Het donkerblauwe deel met de sinusgolven geeft de HRV grafiek weer en het driekleurige grafiekje geeft weer hoe het verloop van je HRV was gedurende de sessie.

Door over het scherm te vegen met je vinger, kun je verschillende weergaven krijgen tijdens het oefenen:

  • de ronde ademhalingsafbeelding die groter en kleiner wordt, zoals boven in de grote afbeelding
  • de HRV grafiek en een grafische weergave van het verloop van een sessie
  • een inspirerende afbeelding, die je zelf hebt uitgekozen, dit kan een foto zijn van een mooi uitzicht of iets dergelijks.
  • een grafische weergave van het powerspectrum, waarin de frequenties van je ademhalingscycli zichtbaar worden. Als er een een hoge balk komt op de 0,1 Frequentie, ben je optimaal coherent.
Powerspectrum inner balance

Pols en powerspectrum

Onderin het scherm zijn een viertal icoontjes, waarmee je kunt wisselen tussen verschillende functies. Het derde icoontje is een soort dagboekje. Hier kun je eigen aantekeningen noteren. Het vierde Heartmath icoontje gaat naar de informatie van Heartmath over de achtergrond, technieken en deze App van Heartmath.

Deze App is gratis, maar de bijbehorend  Heartmath iPhone adapter met oorsensor die je nodig hebt om deze App te kunnen gebruiken kost € 108,90

Meer informatie over de Heartmath iPhone App adapter

Sinds 2007 Stress Management Coach gecertificeerd door Heartmath

Geplaatst in Biofeedback, Hartcoherentie, Stressmanagement Getagd met , , , ,
4 reacties op “Heartmath iPhone App adapter is nu te koop!
  1. André Jansen schreef:

    hallo,
    wat een fantastische app! Ik heb echter geen iPhone maar een Samsung Galaxy Note 2 met android.
    Komt er ook een app voor de android toestellen?

    Hartelijke groet.
    André Jansen

  2. Laurie Klaasing schreef:

    Beste Petra,

    Ik overweeg de Innerbalance trainer aan te schaffen, maar heb een twijfel over de manier van ademhalen.
    De ademhalingsoefening die ik eerder heb aangeleerd (ivm ernstige vermoeidheid en stress) zegt dat een langere uitademing en daarna vasthouden v.d. adem belangrijk is (2:4:2). Jou vast ook wel bekend.
    Ademhalen via deze App is meen ik, 4 in en 4 uit (quick coherence).
    Kan je mij het verschil in effectiviteit/werking uitleggen?
    En is deze App ook zodanig in te stellen?
    Is coherentie ook met 2:4:4 te bereiken?

    Hartelijk dank alvast!
    Laurie

    • Petra Metz schreef:

      Beste Laurie,

      Bedankt voor je reactie.
      Ja, er zijn heel veel verschillende ademhalingstechnieken met ook diverse uitwerkingen. Vooral ook bij yoga wordt er op allerlei verschillende manieren geademd met ook verschillende uitwerkingen. Dit heeft vaak ook te maken met de verhouding tussen de zuurstof en koolstofdioxide in je bloed. Lees vooral ook even dit artikel over de Buteyko ademhaling.
      Een ademhaling zoals jij beschrijft voorkomt ook een te diepe inademhaling maar hetzelfde effect kan ook bereikt worden door minder zuurstof in te ademen (dus mindere hoeveelheid lucht).

      Het gaat er bij hartcoherentie om dat je niet te diep inademt (dit voorkomt hyperventilatie) en een natuurlijk regelmatig ritme krijgt. De Inner Balance App is daar heel behulpzaam bij en geeft juist precies aan wanneer je hartcoherentie hoger of lager wordt. Je ademhaling is belangrijk bij hartcoherentie, maar is niet het enige waar het om gaat. Het gaat ook om het gevoel dat je er bij krijgt of kunt oproepen en de mate waarin je er van kunt genieten.
      Het is een gevoel van waardering, stromen van energie, liefde…iedereen voelt en omschrijft het weer anders. Bij hartcoherentie ontstaat er harmonie tussen lichaamsprocessen en de biofeedback App helpt je om snel te leren hoe je de optimale balans kunt bereiken en te oefenen.

      Ik hoop dat ik je hiermee verder help,
      Groet, Petra

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*